Baños

2015-12-26 @ 22:29:00 / Ecuador
Är i Baños nu. Inte på toaletten 'baños' utan i en liten stad mellan en massa vattenfall, bredvid vulkanen Tungurahua och med en väldigt massa aktiviteter för turister. Det enda jag gjort dock är badat i varma källor och gungat på en gunga med fin utsikt. 
 
Och så har det varit karneval här i stan. En hel eftermiddag, fyra timmar på asfaltskanten, med musik, dansande människor i vackra dräkter och prinsessor som slängde ut godis och blommor. Igår, efter paraden var vi ute och dansade vi med. Salsa återigen, känner att det är på tiden att jag i alla fall lär mig grunderna nu. 
 
Jag har träffat två tjejer här, Naomi och Erika, och imorrn ska vi tre åka in i djungeln en bit innanför Puyo för att bo hos en familj av urfolket shuar i några dagar. Ska bli himla kul!
 
18.54
29/11/2015
 

Saquisilí Market

2015-12-26 @ 02:51:00 / Ecuador
Har vart på marknad idag och sett världens sötaste lama som jag nästan köpte med mig hem. Och så har jag ätit friterat grishuvud, stekt majsplätt med ost och kokosjuice samt ett par nya frukter jag redan glömt namnet på. Och så har jag köpt mig ett par varma sockor. Mycket bra dag. 
 
Kvällen spenderade jag på en pizzeria med en trevlig kille från USA som är vegan (för tillfället vegeterian då vegan är uteslutet i Ecuador) och som också hade vart på marknaden. Han fasade över hur djuren var bundna och släpades runt. Men jag tyckte inte det var så farligt. Möjligtvis hade inte kycklingarna en särskilt trevlig dag, men bortsett från dem så. De resterande dagarna knatar de ju runt på bergssidorna i en ypperlig tillvaro. 
 
22.31
26/11/2015